Amman
Travel

Amman – un șoc cultural după relaxarea în deșert

Am întins aceste articole despre Iordania foarte mult. Dar nu pot să nu menționez cum a fost să stăm 3 zile în capitala Iordaniei, în Amman.

Amman – un șoc cultural

De ce? Pentru că, după câteva zile de relaxare în deșert și în Petra, unde nu prea erau oameni și era super liniște, în Amman sunt oameni peste tot și fac extraordinar de multă gălăgie.

Pentru mine, în prima zi din Amman am avut o durere de cap de la câtă agitație era. Aș putea să zic că este ca un fel de Dragonul Roșu pe străzile lor. Peste tot sunt tarabe și magazine cu fel de fel de produse „originale”, cu Adibas, Naic, Hugo Bos și multe altele de genul.

Bineînțeles că nicăieri nu vezi prețuri, pentru că le place foarte tare să negocieze cu tine. Sunt foarte multe magazine de mirodenii care, dacă nu ești cunoscător, o să îți vândă o plantă de care ei zic că e șofran, dar care va da doar culoare mâncării, nu și gust. Dar la magazinele mai bune, de fapt, șofranul ți se va vinde la cutiuță, foarte scump și doar câteva grame.

Unde ne-am cazat în Amman

Am fost cazați la Amman Pasha Hotel.

Plusuri:

• Este situat în centru, lângă un amfiteatru
  • Au animale în holul hotelului și pe terasă: veverițe, papagali, iepurași, diferite păsări, broască țestoasă; sunt foarte blânde și prietenoase
  • Wi-fi-ul este în holul hotelului și pe terasă
  • Au terasă unde poți să mănânci și mâncarea e chiar bună și nu e scumpă. Terasa are și o priveliște asupra întregului oraș
  • Îți pot asigura transportul de la aeroport la hotel contracost
  • Mâncarea de dimineață este bună și aveți de unde alege
  • Angajații sunt foarte amabili
  • Au peste tot prin hotel afișe cu diferite activități pe care le poți face prin Amman și cu reguli ale hotelului

Minusuri:

• Nu au parcare, însă te trimit ei la o parcare pe care trebuie să o plătești
  • Camera noastră părea a fi curată, însă pereții păreau a fi zugrăviți pe bucăți în diferite perioade, văzându-se diferența de la trecerea timpului;
  • Când am ajuns în Iordania, dintr-o neînțelegere în e-mail-uri, au trimis un șofer să ne ia de la aeroport, deși noi ajungeam să ne cazăm în Amman abia în a 4-a noapte. Totuși, pentru faptul că l-au trimis pe șofer după noi, deși noi nu l-am folosit, a trebuit să plătim „transferul de la aeroport la hotel”. Practic, am plătit un serviciu degeaba nebeneficiind de el și noi nespecificând că am avea nevoie de transfer, doar pentru că a venit până acolo.
  • Nu au wi-fi în cameră, dacă este o prioritate pentru tine.

Despre mâncare am scris mai mult aici, însă trebuie să știți că nu am găsit nicăieri mâncare proastă și nici nu cred că ai cum să găsești. Chit că mănânci de pe stradă sau de la un restaurant, mâncarea este foarte bună și super gustoasă.

Ce poți vizita în Amman

Amfiteatrul lor în care încă se mai fac spectacole. Bineînțeles, cu răul meu de înălțime, când am ajuns sus, m-am lipit toată de pereți și nu mai voiam să cobor. Treptele sunt foarte abrupte, deci trebuie să aveți mare grijă.

Noi am mai vizitat și Amman Citadel, care este așezată pe un deal și unde te poți plimba printre ruine și poți intra într-un muzeu arheologic.

Puteți să mergeți și pe Rainbow Street, un fel de Cartierul Primăverii de la noi. Este o stradă cu case foarte frumoase. Vara, toți copacii erau înfloriți și parcă te simțeai un pic ca în Grecia.

Cel mai bun falafel ever!!!

Am fost și într-un mall foarte înalt, în care când intri ești verificat de arme și te verifică și la intrarea în parcare cu mașina.

Dacă sunteți fani mâncare, nu o să ratați nimic de mâncare așa cum am făcut noi și nu o să stați prea mult pe la obiectivele turistice.

Ne-am mai întoarce în Amman?

Pentru mirodenii și pentru falafel.