Lavazza
De zi cu zi

Lavazza a sărbătorit femeile prin artă de 8 martie

Ieri, de Ziua Femeii, am văzut multe lucruri frumoase pe social media. Însă am primit o informație drăguță pe care aș vrea să o împărtășesc cu voi: Lavazza a sărbătorit femeile pe 8 martie prin artă.

Cum adică Lavazza a sărbătorit femeile prin artă?

Pe canalul de Instagram, Lavazza va lansa un reportaj internațional, Change for Better, în care artistul Saddo va picta portretele a șapte femei care contribuie la construirea unui viitor mai bun. reportajul va conține 7 povești distincte despre emanciparea femeilor, fiecare capabilă să inspire femeile din întreaga lume să continue lupta pentru independență și egalitate de gen, prin intermediul limbajului universal al artei. Ambrosía din Republica Dominicană, Carmen din Columbia, Doña Rina din Honduras, Isabel din Guatemala, Nadia din Perù, Pinki din India și Sheila din Uganda nu numai că și-au schimbat propriile vieți, dar au și demonstrat, în comunitățile lor, importanța abilitării femeilor în contextul dezvoltării durabile.

Ce treabă are Lavazza cu asta?

Lumea cultivării cafelei, în care au crescut cele șapte protagoniste, este formată din 12,5 milioane de producători sub forma afacerilor familiale. Până la 70% din munca necesară pentru recoltarea boabelor este realizată de femei, dar doar 20% dintre ele dețin terenul pe care muncesc.

Change for Better

Începând cu 8 martie și până la începutul lunii aprilie, Change for Better va fi online pe canalul oficial Lavazza, de pe Instagram, comunicând cele șapte povești, atât în imagini, cât și audio.

3 dintre cele 7 povești sunt următoarele:

  • Pinki este o tânără din India care a trebuit să abandoneze școala de mică, pentru a lucra, să-și ajute financiar familia. Și chiar și când frații ei s-au împotrivit, ea nu a ezitat când a avut șansa de a se înscrie la un curs de formare, organizat în Kolkata, de către Lavazza împreună cu Salvați Copiii, partenerul companiei de peste douăzeci de ani. Drept urmare, ea și alți 45 de tineri din medii dificile sunt acum calificați profesional pentru a lucra ca barista. Acest lucru a fost realizat prin proiectul „A Cup of Learning”, un program internațional de formare organizat de Grupul Lavazza, în cadrul căruia experții companiei și-au oferit cunoștințele, timpul și energia pentru a pregăti tinerii, în cazul de față, într-una dintre cele mai defavorizate zone ale lumii. Pinki a participat la prima ediție a proiectului „A cup of learning”, organizat în India în 2017. Proiectul a fost ulterior extins pe tot globul, cu numeroase cursuri de formare în beneficiul a peste 120 de persoane din alte opt țări: Italia, Brazilia, Republica Dominicană, Haiti, Cuba, Ecuador, Albania și Regatul Unit.
  • După aproape 10 ani ca director național al Sawa World, Sheila a devenit nu numai o expertă în a ajuta tinerii din țara sa de origine, Uganda, ci și o inspirație pentru multe tinere ugandeze. Numai în 2020, proiectul Ujana Coffee, promovat de Fundația Lavazza, a încurajat antreprenoriatul în rândul a peste 300 de tineri, ajutându-i să își transforme ideile de afaceri pentru producția locală de cafea în 300 de microîntreprinderi și să le promoveze pe canale digitale, drept inspirație pentru peste 4.000 de tineri, permițându-le astfel să își ajute financiar familiile, puternic afectate de impactul crizei medicale Covid-19. Sheila a provocat schimbări semnificative în Uganda rurală, dovedind importanța instruirii și a tehnologiei.
  • Isabel din San Lucas, Guatemala, are 55 de ani și este una dintre cele mai mature femei din comunitatea mayașă Poqomchi, care astăzi este alcătuită în cea mai mare parte din femei, după 36 de ani de război civil și epurare etnică, care a decimat populația și a sărăcit zona. Proiectul „Coffee to be Reborn”, care oferă instruire în bune practici agricole, promovat de Fundația Lavazza cu ONG-ul Verdad y Vida, a creat din 2016 condițiile pentru ca un grup de femei curajoase și capabile să-și relanseze afacerile familiale de cultivare a cafelei. Astăzi, 140 de femei ca Isabel nu numai că au început din nou să producă cafea de înaltă calitate, dar au făcut și pași mari în promovarea colectivă, îmbunătățindu-și propriile vieți, dar și pe cele ale oamenilor din comunitate.

Comentarii

%d blogeri au apreciat: