călătoriile
Travel

10 tendințe care transformă călătoriile în 2020

Dacă aș putea călători non-stop, aș fi cea mai fericită. Tocmai de aceea în perioada asta sunt cu ochii pe oferte de călătorie și îmi fac planurile pentru anul 2020. Astăzi am primit câteva informații despre tendințele care vor transforma călătoriile în 2020 și m-am gândit să vi le împărtășesc și vouă.

Foto: Unsplash


Utilizarea inteligenței artificiale și a Machine Learning pentru comunicarea cu clienții

Industria de turism și călătorii este afectată radical de Internet și de tehnologiile mobile. Companiile aeriene, hotelurile și agențiile de turism trebuie să fie disponibile 24/7 pe orice canal dorește clientul să folosească la momentul respectiv.

Din ce în ce mai mult, interacțiunile dintre consumatori și companii sunt automatizate, alimentate de un chatbot. Chatboții din industria companiilor aeriene au început ca pagini de întrebări frecvente automatizate.

Un chatbot care poate răspunde la întrebări frecvente din listele FAQ este acum de nivel elementar. Multe firme de turism folosesc acum boți pentru vânzare de produse de nivel superior și vânzare încrucișată.

Dacă nu este online, nu s-a întâmplat niciodată

Fotografia de călătorie are o existență aproape la fel de lungă cât fotografia în sine. Astăzi, camerele telefoanelor inteligente permit oricui să facă și să publice fotografii în timp ce este într-o călătorie.

Platforme specifice de partajare a fotografiilor precum Instagram și Pinterest găzduiesc miliarde de imagini. „#travel” a fost folosit de aproape jumătate de miliard de ori doar pe Instagram.

View this post on Instagram

Love in Petra. ❤️

A post shared by Andreea Tudor (@adetudor) on

Firmele de turism trebuie să utilizeze aceste platforme, deoarece acolo este locul unde se află clienții lor. Imaginile au inspirat întotdeauna călătoriile, iar multe companii își conectează acum motorul de rezervare la o imagine sau folosesc adresarea super-sofisticată a ofertelor pusă la dispoziție de platforme pentru a ajunge la anumite audiențe care vizualizează imagini specifice. Aceste produse publicitare vor deveni mai sofisticate de-a lungul timpului, deoarece proprietarii platformelor încearcă să monetizeze utilizatorii.

Ascensiunea

Turismul și aviația au de abordat o criză majoră de PR pentru consumatori în 2020 – lupta cu percepția că industria este actorul cu rol negativ în scenariul crizei climatice.

Booking.com Sustainable Travel Report 2019 a relevat faptul că 55% din eșantionul său global de respondenți a devenit mult mai preocupat în ultimele douăsprezece luni de impactul călătoriei lor asupra mediului.

În luna octombrie a acestui an, banca elvețiană UBS a constatat că unul din cinci călători occidentali a fost de acord să zboare mai puțin din cauza problemelor de mediu, în special, dar nu exclusiv, pe baza ideii de „rușine de a zbura”. Și, la fel ca în sondajul booking.com, UBS a remarcat că interesul călătorilor pentru astfel de probleme s-a intensificat în ultimele luni.

Un milion de moduri de plată

Călătoria este un mare proces de achiziție de bilete, iar consumatorii se așteaptă ca procesul de plată să fie perfect, rapid și sigur. Cu o selecție de carduri de credit și/sau debit în portofelul nostru fizic și aplicații precum PayPal care alcătuiesc portofelul nostru digital, călătorii se așteaptă să poată alege cum să plătească zborurile și hotelurile.

Cheltuielile la destinație sunt o chestiune diferită – intrarea la muzee, tarifele de taxiuri sau de metrou – tind să fie achiziții mai mici, spontane. Dar, din nou, preferințele consumatorilor dictează modul în care firmele de turism operează la destinație, în special atunci când aceste destinații atrag un public internațional.

Majoritatea lanțurilor hoteliere internaționale și-au dat seama că oaspeții chinezi care efectuează achiziții vor dori să folosească Alipay.

Crește ponderea călătoriilor individuale

Asia determină multe tendințe ale consumatorilor în călătorii, inclusiv aceasta. Agoda a realizat un raport dedicat călătorilor individuali pentru 2018 și a constatat că Millennials și Generația Z constituie categoriile din rândul cărora este cel mai probabil să călătorească singuri, în timp ce în Vest, călătoriile individuale sunt mai răspândite în rândul Boomers și Generației X.

Marea Britanie înregistrează o creștere similară – ABTA a constatat asta în 2018, mai mult de una din șase persoane și-au luat vacanța pe cont propriu, o creștere de trei ori în numai șapte ani.

Tendința de călătorie individuală din acest an evoluează în funcție de agitația din jurul bleisure (combinația între călătoria de business și cea de plăcere – leisure). Aproape toate călătoriile de afaceri sunt excursii individuale, astfel încât atunci când aceste călătorii sunt extinse și în sfera de timp liber, atunci devin călătorii individuale.

Skift a constatat că aproape jumătate (47%) din totalul călătoriilor efectuate de femei sunt călătorii de afaceri.

Mașinile nu pot înlocui atingerea umană

Tehnologia nu poate exista fără interacțiuni umane – cei mai sofisticați algoritmi de inteligență artificială (AI) sunt la fel de buni ca oamenii de știință care le programează. Învățarea automată (machine learning) ne-ar putea conduce către o tehnologie autonomă, dar chiar și atunci este nevoie ca oamenii să definească cum și ce învață mașina.

Pentru a avea succes, un chatbot trebuie să știe când conversația trebuie transferată unui agent real. Pe măsură ce chatboții trec de la serviciu la vânzare, protocoalele de transfer devin critice pentru succesul afacerii. Abandonarea coșurilor de cumpărături online în turism este o preocupare actuală; abandonarea boților ar putea veni în curând.

Ospitalitatea sporită din punct de vedere tehnologic este modul în care hotelurile descriu interacțiunea dintre oaspeți, personal și tehnologie în zona de deservire. Rolul tehnologiei trebuie să fie perfect, iar călătorii doresc să aleagă.

Asistenți vocali pentru transformarea călătoriilor în 2020

Ratele de precizie pentru recunoașterea vocală și procesarea limbajului natural sunt de câțiva ani de peste 95%. Astăzi, produse cum ar fi Google Home, Amazon Alexa și HomeHub-ul Apple, precum și cele oferite special pentru piața din China, au făcut din conversația cu un computer un mod de viață pentru zeci de milioane de oameni.

Când acești oameni călătoresc, ei se așteaptă la un mediu similar. Amazon a dezvoltat Alexa for Hospitality, adresat marilor lanțuri hoteliere și de închiriere de spații de vacanță. Acesta „simplifică sarcinile pentru oaspeți, precum redarea de muzică, comandarea de prosoape, controlul temperaturii sau al iluminatului în cameră, găsirea restaurantelor și atracțiilor locale, apelarea telefonică și chiar operațiunile de check-out”.

Super-aplicații

Ideea unei super-aplicații pentru călătorii a fost vehiculată de ceva vreme. Când booking.com a întrebat 12.500 de călători din aproape 30 de țări, 57% au declarat că doresc „o singură aplicație pentru toate nevoile de planificare, rezervare și călătorie”.

Într-o oarecare măsură, super-aplicația există deja în zona Asia-Pacific, unde companiile de comerț electronic și mesagerie precum WeChat, Alipay și Meituan din China, Line în Japonia și PayTM în India au construit aplicații polivalente din care utilizatorii pot cumpăra și plăti pentru zboruri și hoteluri în același mod în care comandă mâncare la pachet, un taxi sau cumpără o cămașă.

Prietenii de vreme bună

Călătorii trăiesc într-o lume în care utilizează mai multe dispozitive și folosesc o sumedenie de canale, unde accesul la conținutul de călătorie este răspândit și fragmentat, unde consolidarea este redusă și unde valoarea este mai importantă decât prețul. În acest context, loialitatea față de o anumită marcă sau destinație, atunci când există atâtea alternative la doar un clic distanță – pare să aparțină unei alte epoci.

Recompensarea loialității este un element esențial pentru industria aeriană – mentalitatea frecventă a colecționarului de mile aeriene încă există. Companiile aeriene folosesc carduri de credit co-branding ca o modalitate de a menține călătorii și cheltuielile lor din afara călătoriilor în sfera lor de influență, în timp ce agențiile de turism online utilizează variații la „rezervă zece nopți și primești una gratis” pentru programele lor de recompensare.

VR va spori dramatic experiența de călătorie în 2020

Realitatea virtuală este o altă tendință care este probabil să treacă de la periferie în centrul atenției în viitorul apropiat. Agenții offline de vânzare cu amănuntul au folosit experimental căști de realitate virtuală (VR) în sediile lor, folosindu-le ca vehicul promoțional pentru stațiuni și destinații.

Mai aproape de casă, Navitaire a lucrat la un VR tranzacțional, în care utilizatorii pot explora în spațiul virtual o destinație și își pot rezerva o călătorie fără a fi nevoie să îndepărteze casca.

Companiile aeriene precum Iberia, Singapore Airlines și SunExpress au efectuat cu succes încercări, permițând pasagerilor să folosească căștile pentru a viziona filme 3D sau pentru a juca jocuri la 10.000 de metri altitudine.

Comentarii

%d blogeri au apreciat: