Un început de an cu task-uri terminate
Citeam astăzi articolul acesta despre cum să îți termini task-urile de la muncă în 40 de ore pe săptămână. Că doar știm cu toții cât de greu este să stai doar 8 ore la muncă și să îți dai seama că, de fapt, nu ai făcut nimic din task-urile pe care le ai. Așa de început de an, m-am gândit să las și eu o listă aici cu ce mi se pare mie ok că ar trebui să faci pentru a-ți termina treaba la timp.
Nu de alta, dar după țipă prietenii și familia după tine că nu te mai văd la față și e păcat. Anul acesta chiar mi-am propus să stau mai mult timp cu familia și cu prietenii. Că dacă stau 8 ore la birou și după ajung acasă și mă pun pe învățat pentru facultate, viața mea socială scade semnificativ.
Organizează-te așa cum crezi tu că poți lucra fără atracții în jur
Știu, e mainstream deja treaba aceasta cu organizarea, dar nu degeaba toată lumea bate apa în piuă asupra ei. De când am intrat pe piața muncii, mi-am dat seama că dacă nu există ceva organizat, o iei razna. Pleci de la birou haos, fără pic de chef pentru alte lucruri și tot ce îți dorești e să ajungi în pat să dormi. Pentru că dacă nu îți faci ordine în task-uri, pe birou, în gânduri, chiar nu duci până la capăt nimic.
Scrie o listă cu ce trebuie să faci și pune-o la vedere pe birou
De preferat, agaț-o de ceva sau dacă în fața ta e un perete, lipește-o acolo. Apoi ia fiecare task la rând și taie-le pe parcurs. Pe mine asta mă ajută mult. Pentru că le văd acolo și știu ce trebuie să fac.
Oferă-ți un premiu pentru fiecare task terminat
Toți ne oferim câte un premiu când terminăm ceva. Chit că este o pauză de 5 minute pe Facebook sau că ieși la o țigară, tot premii sunt. Poți să îți iei un bol cu bomboane lângă și la fiecare task mai iei o bomboană. Dar ai grijă la dietă, mai ales acum după Crăciun. :)) Sau poți să îți iei o pauză și să închizi ochii pentru 5 minute pentru a putea să îți reîncarci forțele.
Refuză task-urile care nu țin de tine
De-a lungul timpului am observat că dacă cineva nu are chef să facă ceva, ți-o pasează ție. Mai ales dacă ești în câmpul muncii de puțin timp și pe o funcție de execuție. Dar tocmai de aceea nu reușești să îți termini to do-urile în timp util. Și tocmai de aceea ești singurul care stai peste program când tocmai cel care îți pasează munca pleacă la ora rezonabilă și reușește să își petreacă timpul cum își dorește. De anul trecut mi-am propus să încep să refuz persoanele care încearcă să scape de fișa postului cât mai repede și care mi-o încarcă pe a mea.
Dacă nu ai un deadline care moare fără tine, ridică-te și pleacă acasă la ora din program
Știu cum este cu deadline-urile pe care nu le poți amâna, dar asta nu înseamnă că trebuie să îți acapareze viața și să trăiești numai din ele. Fixează la început de zi prioritățile și rezolvă-le. Altfel, dacă nu le faci pe toate la grămadă, calup, o să rămâi restant fix cu ce trebuia să îndeplinești în ziua respectivă.
Eu zic că anul acesta trebuie să fie unul organizat din toate punctele de vedere, așa că am început să mă organizez pentru a avea cât mai mult timp liber și destul timp pentru lucrurile pe care mi le doresc. 😀
2 comentarii
Ioana Radu
Listele alea chiar functioneaza. Vazand asta, de cativa ani nu am mai incetat sa le fac. Fiecare zi e impartita in doua in agenda – o lista pentru serviciu si una pentru acasa (cumparaturi, curatenie, intalniri cu prietenii & stuff like that).
Andreea Tudor
Da, și pe mine m-au ajutat mult și încă mă ajută. 😀