De zi cu zi

Cum să fii un curier morocănos în 3 pași simpli

Nu sunt o persoană prea fericită la prima oră a dimineții, înainte de cafea, și nici când ceva nu îmi convine. Dar există persoane care nu sunt fericite nicicând.

Experiența mea cu oamenii din vânzări care nu știu să zâmbească este vastă, dar curierii tot timpul îmi pun capac.

Acum câteva săptămâni a trebuit să comand ceva online la muncă. După două zile, am primit coletul. Un colet morocănos, pot spune. Curierul se vedea că nu avea nici cel mai mic chef în a-mi livra mie pachetul.

Ghinionul lui cel mai mare a fost că era chiar ziua de 1 martie și a trebuit să vină și cu un mărțișor pe care mi l-a trântit pe birou și mi-a spus cu o voce groasă și nu prea friendly, arătându-mi factura, „Seria și numărul buletinului”.

Nu tu „bună ziua”, nu tu „te rog”, nu tu „o primăvară frumoasă”. Și mai ales nu tu un zâmbet. Mai că dacă nu mă conformam mă amenința că îmi ia mărțișorul înapoi.

Nici eu nu m-am lăsat mai prejos, astfel încât în două zile l-am chemat înapoi să își ia coletul, pentru că nu era ce am comandat. Era și mai supărat că mi-am permis să îl deranjez. Mai ales de două ori.

Și când te gândești că acești oameni se așteaptă și la bacșiș pentru drumul făcut.

Ideea e că dacă nu vrei să faci asta, pur și simplu îți cauți alt job, în care poti să fii morocănos cât vrei tu și care să îți ofere mai multe beneficii decât primești la o firmă de curierat.

Dar dacă tot ai ales acest job de curier, eu, în calitate de client, mă aștept să primesc un zâmbet și un minim de „cei 7 ani de acasă” când comand ceva.

Așa că dacă tot îți dorești atât de mult acest fel de job și consideri că fața ta e prea plăcută și vrei să faci clientul să nu îți lase niciun ban, îți recomand următorii 3 pași simpli pentru a fi cel mai morocănos curier:

  1. Încruntă-te când ajungi la client și rămâi așa pe tot parcursul întâlnirii. Nu oferi niciun zâmbet în tot acest timp, nu merită. Și oricum nu îți lasă bacșiș;
  2. Aruncă-i coletul pe birou, pe jos, în cap sau oriunde crezi tu că e de cuviință, dar niciodată nu i-l da corespunzător. 
  3. Fii irascibil și nervos cu clientul astfel încât să îi arăți că te-a deranjat din mult-prea-importanta bere/șaorma/țigară a ta.

Aștept și alte povești în secțiunea de comentarii de mai jos. 🙂

#peripețiicumine

Comentarii

%d blogeri au apreciat: