Travel

Cum a fost în Milano (2)

Ziua 2 în Milano a debutat cu multă alergătură, pentru că ne-am propus să vedem multe lucruri. Am mers să ne luăm un panzerotto de la Luini care ne-a dezamăgit profund și care m-a făcut să mă pătez pe bluză. Astfel încât l-am alergat pe Cosmin prin magazine la 10 dimineața să îmi caut de îmbrăcat. 😀

După ce mi-am luat un tricou cu 3 euro (super ieftin!), am fugit să luăm bilete pentru Dom, unde am stat o oră la coadă. Înăuntru se mișcă foarte greu pentru bilete. Vedeți că dacă ajungeți acolo și aveți pantaloni scurți sau rochie deasupra genunchiului, veți da 2 euro pe o pelerină care nu ajungem până sub genunchi și mai este și transparentă. iar dacă vă duceți la orice biserică veți da 1 euro pe aceeași pelerină. Mai bine vă luați gelato de banii aceia. Intrarea la Dom este 8 euro de persoană pe scări sau 12 euro cu liftul și chiar am dat de o tipă care vorbea română.

La coada de intrat la Dom nu stai mult, se mișcă destul de repede, iar Domul îți poate da o stare de amețeală când intri pentru că este foarte înalt. Dacă vrei să mergi pe scări să știi că nu sunt foarte multe și că nu te leșină până sus. Doar că este foarte strâmt și scările sunt în spirală.

Priveliștea e minunată, iar pozele ies perfect pe terasa Domului. Vă las mai jos una să vă faceți o idee. 🙂

Apoi am fugit să vedem Castelul Sforzesco cu ale lui muzee. Dacă ești pasionat maxim de artă, poți să pierzi vremea liniștit pe acolo că ai ce să vezi. Noi am fost pe fugă cumva, chiar dacă sunt lucruri foarte interesante, pentru că ne presa timpul și voiam să vedem cât mai multe. Intrarea este 5 euro pentru a vizita muzeele. După ne-am relaxat în Parcul Sempione, ca apoi să fugim până la Biserica Santa Maria delle Grazie. Nu am apucat să ne rezervăm nimic la Cina Cea de Taină din păcate, așa că doar ne-am dus să vedem cum e înăuntru.

Și cam asta am apucat să vizităm, având în vedere că ne era foarte foame. Ne-am dus să mâncăm de la Spontini o felie de pizza tare bună și un gelato în fața Domului. Planurile noastre erau să facem cumpărături în a doua seară, dar ne-am trezit că se închid devreme.

În a 3-a seară am urcat până la terasa Aperol de la Dom, care este superbă și are o priveliște la Dom mi-nu-na-tă! Ce-i drept dai cam mult pe un cocktail Aperol, 13 euro unul singur și dacă iei 2 sau mai multe, dai pe fiecare câte 9 euro. Dar sunt n tipuri de cocktail-uri foarte faine.

În a 4-a zi ne-am ocupat de cumpărături. Astfel că am alergat prin magazine să își ia Cosmin adidași și a găsit Nike Air Force 1 Mid 07 cu 50 de euro, iar la noi e dublu prețul, blugi cu 10 euro (la fel, dublu la noi) și 2 tricouri faine (4 euro fiecare), iar eu mi-am luat o rochiță din H&M la 3 euro și un tricou la 3 euro. Asta mi-a plăcut mult, că am prins reduceri, iar la ei reducerile sunt mari. Nu sunt ca la noi. Ba chiar la noi am găsit aceleași lucruri cu preț dublu chiar dacă ei ziceau că sunt tot la reducere.

Milano s-a ridicat peste așteptări per total. Bineînțeles că sunt și minusuri pe care o să le scriu într-un alt articol. Tips: vedeți că în spatele Domului este un magazin care se întinde e 2 etaje de dulciuri. Este enorm. Și sunt o grămadă de dulciuri pe care nu le găsiți la noi.

După câteva ore de hoinăreală prin magazine, am fugit să mâncăm tot la Joy Bistor & Cafe, locul în care am mâncat în prima zi. Asta așa să rămânem cu o stare plăcută înainte de plecare. Check-ou-ul îl făcusem de dimineață, doar că ce ne-a plăcut la hotel a fost că ne-au ținut bagajele până am plecat.

O problemă am avut în schimb, nu ne-a mers cardul la aparatele de la metrou și era să întârziem maxim la aeroport. Ce-i drept, și dacă întârziam asta era, că a avut întârziere și avionul nostru. :)) Iar magazinașele care vând bilete de transport în comun nu primesc card, deci trebuie să ai cash.

Experiența noastră în Milano s-a cam terminat aici. Merită să mergi în Milano și, într-adevăr, este o excursie de minim 2 zile pline în care să nu stai absolut deloc și nici nu pierzi timpul.