Prima ediție de YoungPR la care am participat

Când intri în blogosferă ajungi la foarte multe evenimente. Și multe dintre ele sunt conferințe de la care înveți multe lucruri. Cum sunt cele organizate de Evensys sau de Biz. Nu ai cum să nu rămâi cu ceva după o experiență la evenimentele lor. Chit că ajungi să cunoști oameni faini și tot pleci cu ceva de acolo.

Acum o săptămână și jumătate am fost la conferința YoungPR 2017, prima ediție la care am participat și bineînțeles că am plecat cu ceva de acolo. Așa că m-am gândit să las aici câteva idei pe care le-am reținut de la conferință.

YoungPR și cu ce am rămas
  • În primul rând, am înțeles de la Maria Patrasescu că o comunicare internă este unul dintre cele mai important lucruri dintr-o organizație, mai ales la Orange. Pentru că dacă nu există comunicare internă totul ar fi un talmeș-balmeș de nedescris. Plus că având o strategie de comunicare internă te ajută mult atunci când fiecare are o grămadă de task-uri și când sunt foarte mulți oameni.
  • De la Veronica Dogaru am aflat care este diferența dintre PR-ul de azi și PR-ul de acum câțiva ani. O să las mai jos o imagine pentru a evidenția acest lucru.

  • De la Alexandra Maier am înțeles care este treaba cu CSR-ul (Corporate Social Responsability) având în vedere că ea lucrează la Avon pe acest departament. CSR în cadrul Avon pe înțelesul tuturor reprezintă campaniile de conștientizare asupra cancerului la sân și asupra violenței domestice. Lumea încă nu conștientizează că sunt lucruri importante așa că CSR se ocupă de acest lucru. În viitor cei de la Avon plănuiesc să facă aceste campanii de conștientizare și mai ales teste pentru cancerul la sân în mediul rural unde nu prea există noțiunile acestea. Sper să aibă mult succes.
  • De la Luiza Domnișoru am aflat multe chestiuni interesante despre comunicarea de criză. Fiind și profesoară, ne-a adus și câteva definiții pentru a înțelege cu ce se mănâncă această comunicare de criză. Mai exact pașii care sunt urmați în momentul unei crize sunt: scânteia, accentuarea, jocul acuzațiilor și rezolvare. Și, bineînțeles, criza pe care a avut-o ING Bank în septembrie a fost subiect de discuție.
  • Daniel Timofte de la GMP PR a avut o prezentare faină despre BTL (Bellow the line), tipul de publicitate care se ocupă de evenimente, promoții, materiale promoționale, târguri și expoziții etc. Am reținut că nu trebuie să le faci tu pe toate, ci să ai oamenii potriviți, să ai grijă la fiecare detaliu în cadrul unui evenimt și să ai și back-up în caz de ceva și că trebuie să te distrezi.
  • Oana-Andreea Logigan a vorbit despre clientul MSLGroup The Practice, McDonald’s. Da, ați anticipat, după prezentare, am fost să mănânc la Mc un Bacon Clubhouse de pui să văd cum e. Prezentarea a fost despre acest nou burger produs de Mc și toată campania care a roit în jurul lui. Dar, vă spun, este cel mai bun burger de la Mc mâncat până acum. Și cel de vită!!!

  • Cristiana Andrei ne-a povestit câteva întâmplări de când faci branding personal în echipa lui Adi Hădean. Așa că am aflat că brandingul personal nu este atât de ușor pe cât pare și câ te poți trezi că treaba de acasă nu este aceeași cu cea din târg.
  • Iar Ioana Mucenic ne-a trecut prin istoria advertising-ului, un subiect care mi-a plăcut tare mult. Reclama de mai jos este exemplul perfect al advertising-ului prin anii 1960.

Asta am reținut eu la YoungPR, un eveniment la care poate ajung și la următoarea ediție, având în vedere că am plecat de acolo cu mult mai multe informații decât pot spune aici. Nu de alta, dar ar ieși un articol foarte lung care nu ar fi citit. 😀

Comentarii